Benchmark jouw Facebook pagina met Agorapulse

Test het succes van jouw pagina met de Agorapulse Barometer

Het is altijd goed om te meten hoe jouw Facebook pagina presteert in vergelijking met andere pagina’s. Dat geeft inzicht en houdt je scherp. Met de benchmark tool Agorapulse Barometer kan dat gemakkelijk en gratis. En je kunt net zoveel pagina’s meten als je wilt. Als je ze maar zelf beheert. In slechts een paar minuten zie je hoe jouw Facebook pagina presteert ten opzichte van de gemiddelde prestaties van bijna 10.000 andere pagina’s in de Barometer.

Hoe je de tool gebruikt

Om van de tool gebruik te maken, ga je eerst naar barometer.agorapulse.com. Klik daarna op de oranje ‘Benchmark your page’ knop. Daarna moet je inloggen op Facebook en toestemming geven aan de tool om gebruik te maken van je Facebook data. Op die manier kunnen ze jouw data vergelijken met de andere pagina’s. Je kunt aangeven hoeveel fans je pagina heeft: tot 1000 fans, 1.000-10.000, 10.000-50.000, 50.000-100.000 of boven de 100.000 fans. Op deze manier vergelijkt de tool ook pagina’s van dezelfde grootte. De tool gaat aan de slag en binnen een paar minuten kun je de resultaten bekijken.

De metrics en de betekenis van de uitslag

De metrics die worden vergeleken zijn gekoppeld aan de KPI’s reach (bereik) en engagement (betrokkenheid) van je Facebook pagina. Jouw metrics staan in zwart, die van de gemiddelde Barometer prestaties in het oranje. Zo kun je precies zien of je boven of onder het gemiddelde presteert en welke metrics aandacht verdienen. Rechts bovenin het scherm kun je in je settings aangeven of je een wekelijks overzicht wilt ontvangen. Hieronder de uitslag van mijn klant Nils Kalf Schoenmaker. Zoals je ziet, doet hij het prima. Ook benieuwd naar jouw prestaties? Onderwerp jouw pagina dan snel aan de test!

Benchmark je Facebook pagina met de Agorapulse Barometer

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.